Maple Skate, de fabrikant van schaatsen, skeelers en ook vooral shorttrackschaatsen gaat een sponsorverbintenis aan met het team 1nP t/m de Olympische Spelen 2014, met een optie tot verlenging in geval van succes.  Twee redenen liggen daaraan ten grondslag: het grote opwaartse potentieel van de jonge rijders bij team 1nP en de wijze waarop bij de blauw/witte formatie in innovatieve marketingconcepten denkt en in de media weet te komen.  ‘Maple levert de topschaats van de toekomst, team 1nP beoogt de topschaatsers van de toekomst te leveren, dat is een mooie overeenkomst die we beide zien’, aldus teammanager M.Wienese van 1nP.

Maple is de garantie voor topmateriaal, aldus Wienese van Skate For You, het sportmarketingbureau achter team 1nP en teammanager. Drie van onze huidige rijders bij team 1nP schaatsen al op Maple op de langebaan en alle 6 de rijders doen hun shorttracktrainingen op Maple shorttrackschaatsen. Vandaar dat wij actief naar een opening voor een samenwerking met Maple Skate hebben gezocht, want materialen kosten de rijders natuurlijk ieder jaar veel geld.  Er is geen merk dat zich op al die 3 de markten (schaatsen, shorttrack, inlineskate) zo goed weet te profileren.
 
Die opening is nu gevonden. Beide partijen waren het erover eens dat je zoiets voor langere tijd moet afspreken en dat je van langdurige samenwerking beter wordt, vandaar de overeenkomst voor ruim 2 jaar met optie tot verlenging.  O.a. als tegenprestatie voor gesponsorde materialen, zullen rijders van team 1nP voor terugkoppeling zorgen op de nieuwe materialen van Maple.  ‘Wij zullen niemand bij team 1nP verplichten om op Maple te rijden, maar een intern advies komt er wel. Er zijn voldoende voorbeelden van zowel topsprinters als stayers en marathonrijders die tonen dat je letterlijk voor goud kunt gaan met de (veelal gouden) buizen en schoenen van Maple.
 
T. Van Lingen, bedrijfsleider bij Maple Skate BV: ‘met sponsoring zijn we erg selectief. Sponsoring doen wij haast nooit. Dit project springt er echter uit als je je realiseert dat team 1nP zich in de meest competieve sector begeeft (allround mannen, langebaan) en toch niet ondersneeuwt, dan is dat lovenswaardig gezien hun budget in relatie tot de grote miljoenenteams. Vandaar ook onze steun alsmede dat wij denken dat hun uitgekozen talenten ook echt de top kunnen halen en dat wij dat proces met onze materialen alleen maar zullen bespoedigen. Groeien de talenten van 1nP door naar zo’n miljoenenploeg dan straalt het ook terug op de materiaalsponsoring; zij brengen dan hun materiaalervaring met Maple in bij zo’n groot team.’